Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Friday, April 29, 2011

MINGGU SAINS DAN MATEMATIK SMK BULOH KASAP 2011

Dengan tema 'SCIENCE AND MATHEMATICS IS THE WINDOW  TO THE WORLD'S TECHNOLOGY' SMK Buloh Kasap telah berjaya  menganjurkan Minggu Sains dan Matematik peringkat sekolah tahun 2011. Ia diadakan bermula 25 April hingga 29 April 2011. Sepanjang minggu berbagai acara dan aktiviti telah di jalankan. Terdapat juga acara dan aktiviti yang dijalankan sebelumnya seperti pertandingan rekacipta glider.

PERASMIAN






Pihak sekolah juga telah menjemput beberapa 'feeder school' yang berhampiran untuk memeriahkan Minggu Sains dan Matematik. Lima sekolah telah pun dijemput iaitu SK BULOH KASAP, SK KUALA PAYA, SRJKC BULOH KASAP, SRJKT MUAR RIVER DAN SK SEPINANG. Ini bertujuan untuk merangsang dan memupuk minat terhadap Sains dan Matematik apabila berada di sekolah menengah nanti.
LAWATAN



Terdapat beberapa acara dan pameran yang menjadi tumpuan pelajar seperti Rocket Air (paracut), Solar Car, Solar Boat , Sound Wave dan Fire Cracker.













PAMERAN














Program ini juga turut dimeriahkan lagi dengan kehadiran Pegawai-pegawai dari Pejabat Pelajaran daerah Segamat.




Semoga acara ini dapat diteruskan pada tahun-tahun akan datang dan menambah dan mepupuk minat terhadap bidang Sains dan Matematik.





No comments:

Post a Comment